5 Απριλίου 2020

Ανακοίνωση - Πρόσκληση


Η πρώτη έκδοση καταγραφής της τοπικής βιβλιογραφίας.
                              
Το Αυτοτελές Τμήμα Kοινωνικής  Προστασίας Παιδείας  & Πολιτισμού του Δήμου Ερμιονίδας και οι Βιβλιοθήκες Κρανιδίου και Ερμιόνης «Απόστολος Γκάτσος», σκοπεύουν να  προβούν στην έκδοση νέου καταλόγου Τοπικής Βιβλιογραφίας  της Ερμιονίδας.
Στην πρώτη έκδοση που   κυκλοφόρησε το 2018 καταγράφηκε  υλικό από 69 τίτλους που αφορούν την ιστορία και την λαογραφία της περιοχής και βρίσκονται στη συλλογή της βιβλιοθήκης Κρανιδίου.
Το  ίδιο θέλουμε να κάνουμε και τώρα. Η προβλεπόμενη έκδοση  θα εμπλουτίσει  τον κατάλογο με νέο υλικό που θα αφορά την Ιστορία-Λαογραφία της περιοχής και θα περιλαμβάνει υλικό και από τη βιβλιοθήκης Ερμιόνης «Απόστολος Γκάτσος.
Όσοι/ες διαθέτετε ανάλογο υλικό (βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες ή άλλα ντοκουμέντα της περιοχής) παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με την  ηλεκτρονική δ/νση,  vivliokran2018@gmail.com, αποστέλλοντας τους  τίτλους των   τεκμηρίων.
Αν το υλικό   που προτείνετε δεν υπάρχει στις βιβλιοθήκες του Δήμου, θα επιθυμούσαμε να μας το δανείσετε για να το ψηφιοποιήσουμε  και  να το επιστρέψουμε άμεσα.

Δαμιανός   Κουτούβαλης                                                                    Δήμητρα Αξαρλή
    Πρόεδρος 
  Ν.Π.Κ.Π.Α.Π.Π                                                                                 ΤΕ1 Βιβλιοθηκονόμος

  Δήμου Ερμιονίδας

   

24 Μαρτίου 2020

Για την επέτειο της Εθνικής Παλιγγενεσίας και την ημέρα του Ευαγγελισμού της Παναγίας

 Η 25η Μαρτίου, είναι ημέρα μνήμης, υπερηφάνειας και αυτογνωσίας. Αποτελεί διαρκές ορόσημο στην πορεία του Ελληνισμού, ένα διαχρονικό σύμβολο της πίστης του λαού μας στις πανανθρώπινες αξίες της ελευθερίας και της αξιοπρέπειας. Γι΄ αυτό και υποκλινόμαστε στους προγόνους μας που πίστεψαν, αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν γι’αυτά τα ιδανικά ποτίζοντας με το αίμα τους το δέντρο της ελευθερίας και της εθνικής ανεξαρτησίας.
Τιμούμε την επέτειο της Εθνικής Παλιγγενεσίας και την ημέρα του Ευαγγελισμού της Παναγίας, την διπλή γιορτή του γένους μας, η οποία αναδεικνύει διδάγματα, αρχές και αξίες με διαχρονικότητα και ιδιαίτερο συμβολισμό στις κρίσιμες, σύνθετες και ιδιαίτερα δύσκολες καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε σήμερα.
Αφού λοιπόν φέτος, μένουμε όλοι σπίτι ,για να προστατεύσουμε τόσο εμάς όσο και τους γύρω μας, αναρτούμε όλοι στα σπίτια μας την Ελληνική σημαία προς τιμή όλων αυτών που αγωνίστηκαν και έδωσαν το αίμα τους για την ελευθερία της Πατρίδας μας !
Ο Δήμαρχος
Γιάννης Γεωργόπουλος
 

 ΠΗΓΗ:
https://ermionida.gr/gia-tin-25i-martiou-minyma-dimarchou/

Επιλογές απο την τοπική βιβλιογραφία


15 Μαρτίου 2020

11 Μαρτίου 2020

Προσωρινή απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών


Η ανακοίνωση αφορά τα προγράμματα Συμβουλευτικής & Αγωγής Υγείας,που πραγματοποιούνται στο Γυμνάσιο Κρανιδίου
Στο πλαίσιο των τελευταίων εξαγγελθέντων έκτακτων μέτρων και της δημοσίευσης της συνημμένης ΚΥΑ (ΦΕΚ 783/Β’/10.3.2020),  το ΙΝΕΔΙΒΙΜ πληροφορεί το ενδιαφερόμενο κοινό για την επίσημη ενημέρωση του ΥΠΑΙΘ:
10-03-2020 Προσωρινή απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση, αποφασίστηκε η απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών, δημοσίων και ιδιωτικών, όλης της χώρας για τις επόμενες 14 ημέρες. Το μέτρο αφορά σε σχολεία, πανεπιστήμια και λοιπές εκπαιδευτικές δομές που εποπτεύονται απο το Υπ. Παιδειας, όπως ΙΕΚ, ΣΔΕ, ΚΔΒΜ και φροντιστήρια.
Οι δομές αναστέλλουν τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία (αλλά όχι και την εξ'αποστάσεως), καθώς και συναθροίσεις, όπως σε εστιατόρια, βιβλιοθήκες, αναγνωστήρια κλπ. Οι διοικητικές υπηρεσίες και οι εστίες στέγασης θα λειτουργούν κανονικά ενώ η έρευνα στα Πανεπιστήμια θα διενεργείται απρόσκοπτα.
Το έκτακτο αυτό μέτρο λαμβάνεται για προληπτικούς λόγους, με στόχο τη μείωση της διασποράς του ιού στους πολίτες.
ΠΗΓΗ : minedu.gov.gr

28 Φεβρουαρίου 2020

Ανακοίνωση για την Αγωγή Υγείας-Πρώτες Βοήθειες

Προς όλους τους εκπαιδευόμενους του μαθήματος αγωγή υγείας -πρώτες βοήθειες του Κ.Δ.Β.Μ
Σας ενημερώνω ότι το μάθημα της Πέμπτης 5/3/2020 μεταφέρεται μία ημέρα πριν στις 4/3/2020 και ώρα:17:00.
                                                        Η εκπαιδεύτρια

 
                                                        Γκιόκα Μαριγώ

26 Φεβρουαρίου 2020

Ανακοίνωση

 Όσοι/ες είχαν παρακολουθήσει εκπαιδευτικά  προγράμματα από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Ερμιονίδας κατά τα έτη 2011, 2015,2016 και δεν λάβανε βεβαιώσεις παρακολούθησης  μπορούν να τις παραλαμβάνουν  από  τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κρανιδίου (Παλιό Γυμνάσιο) καθημερινά έως τις 15:00.
Βεβαιώσεις παρακολούθησης για τα προγράμματα που είναι σε εξέλιξη το 2020, θα δοθούν αφού θα έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία με τους/τις συμμετέχοντες.

Πληροφορίες:27540-23461

21 Φεβρουαρίου 2020

Δημοτικό Σχολείο Αρρένων


Τζένη Δ. Ντεστάκου
Γιάννης Μ. Σπετσιώτης

Η αναστολή λειτουργίας του «Διδύμου» το 1832 και η επαναλειτουργία του το 1837
 Μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια (27-9-1931) είναι γνωστό ότι επικράτησε χάος στη χώρα και η κατάσταση έγινε ανεξέλεγκτη με πολύ δυσάρεστες εξελίξεις εξαιτίας, κυρίως, των κομματικών συγκρούσεων. Τα τραγικά γεγονότα εκείνης της περιόδου, όπως ήταν φυσικό, είχαν δυσμενείς επιπτώσεις και στην εκπαίδευση γι’ αυτό πολλά Αλληλοδιδακτικά Σχολεία διέκοψαν τη λειτουργία τους, κυρίως για οικονομικούς λόγους. Έτσι από τα εβδομήντα ένα (71) Αλληλοδιδακτικά Σχολεία που λειτουργούσαν το 1830, στα μέσα του 1832 λειτουργούσαν εξήντα (60) και στις αρχές του 1834 μόλις είκοσι έως τριάντα (20-30).
Μεταξύ των σχολείων που διέκοψαν τη λειτουργία τους ήταν κι εκείνο «του Διδύμου». Με το υπ’ αριθμ. 410/1 Ιουλίου 1832 έγγραφό του ο Διοικητικός Τοποτηρητής του Κάτω Ναχαγέ Λογοθέτης Ζέρβας από το Κρανίδι αναφέρει «Προς τον επί των Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως Γραμματέα» ότι το Δημοτικό Σχολείο Διδύμου έπαυσε να λειτουργεί πριν από τρεις μήνες, γιατί ο δημοδιδάσκαλος Δημήτριος Βλαχογιάννης αναγκάσθηκε να «αναχωρήση εκείθεν», επειδή δεν λάμβανε τους μισθούς του από το Εθνικό Ταμείο και «το σχολείον δεν είχε ιδιαιτέρους πόρους».
Το σχολείο ονομαζόταν «Ελληνοαλληλοδιδακτικόν», καθώς εκτός της αλληλοδιδακτικής ο δημοδιδάσκαλος «παρέδιδεν και αρχάς Ελληνικών» και φοιτούσαν σ’ αυτό τριάντα (30) μαθητές, Φαίνεται να παρέμεινε κλειστό για 5 χρόνια. Έτσι στην κατάσταση που υπέβαλε στις 30 Ιανουαρίου 1837 ο Ιωάννης Κοκκώνης, Γενικός Διευθυντής Δημοτικών Σχολείων, στον επί «των Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως Γραμματέα» για τα σχολεία που λειτουργούσαν στη χώρα, το σχολείο του Διδύμου δεν αναφέρεται.
Με το υπ’αριθμ.16/7 Δεκεμβρίου 1836 έγγραφο, το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης του Διδύμου ψηφίζει τον δημότη της Ερμιόνης Γ. Δ. Πανούτζο «επιφορτισμένον τα συμφέροντα της επαρχίας Ερμιονίδος» να υποστηρίζει «παρά τη Βασιλική Κυβερνήσει» και να εκπροσωπεί σ’ αυτή ως επίτροπος και τον Δήμο του Διδύμου. Παρακαλεί δε τον δήμαρχο του Διδύμου Αν. Αντωνόπουλο να κοινοποιήσει την απόφαση στον ενδιαφερόμενο, το οποίο και έγινε με το υπ’ αριθμ. 193/9 Δεκεμβρίου 1836 έγγραφο του δημάρχου.
Από τις πρώτες ενέργειες του επιτρόπου Γ. Δ. Πανούτζου, με τη σύμφωνη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου του Διδύμου, ήταν η επαναλειτουργία του Αλληλοδιδακτικού Σχολείου της πόλης. Έτσι ο Γ. Δ. Πανούτζος, ως επίτροπος της επαρχίας Ερμιονίδος και Τροιζηνίας «γνωστός υπήκοος», υποβάλλει αναφορά τον Μάρτιο του 1837 «υπόψιν της Α.Μ. του Βασιλέως και την ικεσίαν ενός Δήμου της επαρχίας Ερμιονίδος περί αντιμισθίας διδασκάλου».
Μεταξύ άλλων στην αναφορά του σημείωνε: «…χρεωστών να φανώ χρήσιμος δια τους συμπολίτας μου, ενώπιον του αγαθοεργού Βασιλέως μας τολμώ ν’ αναφέρω… την ανάγκην ενός των Δήμων της επαρχίας… να συστήση το Δημοτικόν Σχολείον το οποίον δια της βοηθείας της Σεβαστής Κυβερνήσεως το 1830 είχεν συσταθεί…». Στη συνέχεια αναφέρει στον Βασιλέα, «επικαλούμενος την ευεγερτικήν και πατρικήν του διάθεσιν», να μεριμνήσει να αποσταλεί δημοδιδάσκαλος μισθοδοτούμενος από το κράτος, ενώ ό,τι άλλο χρειάζεται για τη λειτουργία του Σχολείου, αναφέρει, θα το αναλάβει ο Δήμος.
Στην αναφορά του Γ. Δ. Πανούτζου προς τον Βασιλιά Όθωνα απάντησε ο Γραμματέας (Υπουργός) «επί των Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως» με το υπ.αριθμ.11737/27 Μαρτίου 1837 έγγραφό του ανακοινώνοντας ότι «η Α.Μ. ηυδόκησεν να εγκρίνη την μισθοδοσίαν του διδασκάλου όστις θέλει διορισθή κατά τον ερχόμενον μήνα. Προς τούτο θέλετε ειδοποιήσετε τους δημότας Διδύμων να προετοιμάσωσιν έως τότε το σχολείον…».
Ο ίδιος ο Γραμματέας στέλνει το υπ’αριθμ.11737/16 Απριλίου 1837 προς τον Διοικητή Αργολίδας και τον ενημερώνει ότι «η Α.Μ. ο Σος  ημών Άναξ ηυδόκησεν να εισακούση την αίτησιν των κατοίκων των Διδύμων και να διορίση δημοδιδάσκαλον εκ του Εκκλησιαστικού Ταμείου…». Πρόκειται για τον Κωνσταντίνο Πιπινόπουλο, δημοδιδάσκαλο Γ΄ τάξεως, «όστις και απήλθεν εις Δίδυμον δια να επιστατήση την του σχολείου επισκευήν».
Στη συνέχεια του εγγράφου παρακαλεί τον Διοικητή Αργολίδας να φροντίσει για την τοποθέτηση του δημοδιδασκάλου και να προτρέψει τη δημοτική αρχή της πόλης να επισπεύσει τις επισκευές του σχολείου. Με παρόμοιο έγγραφο που έχει τα ίδια στοιχεία με το προηγούμενο (υπ’αριθμ.11737/16 Απριλίου 1837) προς τον δημοδιδάσκαλο Κ. Πιπινόπουλο ο Υπουργός Α. Πολυζωϊδης1 τον ενημερώνει για τον διορισμό του ως δημοδιδασκάλου στο Δημοτικό Σχολείο Διδύμου με μισθό πενήντα (50) δραχμές τον μήνα, που ανερχόταν στις επτακόσιες (700) δραχμές τον χρόνο με τα δώρα.
Τρεις μήνες αργότερα με το υπ’ αριθμ.14148/18 Ιουλίου 1837 ο αρμόδιος Γραμματέας ζητάει από τον Διοικητή Αργολίδας να πληροφορηθεί, γιατί έχουν αργήσει να αποσταλούν τα σχετικά έγγραφα (ανάληψη υπηρεσίας, πρωτότυπο, πρωτόκολλο ορκοδοσίας κ.λπ.) του «διορισθέντος δημοδιδασκάλου του δήμου Διδύμου».
Ο Διοικητής Αργολίδος με το υπ’ αριθμ. 3838-5574/13 Αυγούστου 1937 έγγραφό του προς τον Γραμματέα απάντησε, ότι η καθυστέρηση οφείλεται, σύμφωνα με την ενημέρωση από τον Υποδιοικητή Ερμιονίδας - Τροιζηνίας, στην έλλειψη του αναλόγου χαρτοσήμου και παρακαλεί τον Γραμματέα «να διατάξη την έκδοσιν του απαιτουμένου χρηματικού εντάλματος», για την αγορά του.
ΣΗΜ.
1. Ο Α. Πολυζωϊδης διετέλεσε Υπουργός Παιδείας κατά το χρονικό διάστημα 12 Απριλίου 1837-12 Νοεμβρίου 1837, διαδεχθείς τον Ρίζο Νερουλό.
Συνεχίζεται…
ΠΗΓΗ:
·      Γ.Α.Κ. - Υ.Ε.Δ.Ε Α’ Φακ.1531 (Διδύμου Δημοτικόν Σχολείον)
·      Οθωνικό αρχείο
·      Υπουργείο Θρησκείας Φ.51
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ø Σπετσιώτης Μ. Γιάννης-Ντεστάκου Δ. Τζένη, «Η Εκπαίδευση στην Ερμιόνη κατά την Καποδιστριακή και Οθωνική περίοδο 1829-1862», Β΄ έκδοση, συμπληρωμένη.

11 Φεβρουαρίου 2020

Συνεχίζονται τα προγράμματα του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης


Ωράριο βιβλιοθήκης

Ενημερώνουμε    το    αναγνωστικό    κοινό ότι 
η βιβλιοθήκη θα παραμένει ανοικτή και
 το Σάββατο  15:00-17:00
(Έως το Σάββατο του Λάζαρου 11 Απριλίου)








Ανακοίνωση από τον Μητροπολιτικό Ναό Τιμίου Προδρόμου Κρανιδίου


  Την Δευτέρα 17  Φεβρουαρίου 2020 και
ώρα 7:μ.μ
στην αίθουσα του Μητροπολιτικού Ναού Τιμίου Προδρόμου Κρανιδίου, η βιβλιοθηκονόμος Δήμητρα Αξαρλή θα μιλήσει στην Σύναξη Νέων  της ενορίας με θέμα:

Το βιβλίο στη ζωή μας, ότι διαβάζουμε είμαστε

Σας περιμένουμε



















2 Φεβρουαρίου 2020

29 Ιανουαρίου 2020

Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου


ΠΗΓΗ φωτογραφίας :http://enpoermionis.blogspot.com/2019/06/blog-post_34.html
Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου
του Γιάννη Μ. Σπετσιώτη
Μέχρι το 1970, αν θυμάμαι καλά, τα δημοτικά σχολεία στην περιφέρεια λειτουργούσαν πρωί και απόγευμα. Το πρωινό μάθημα ξεκινούσε στις 8:00 και τελείωνε στις 12:00, ενώ το απογευματινό πρόγραμμα διαρκούσε από τις 2:00 έως τις 4:00 τον χειμώνα και από τις 3:00 έως τις 5:00 το καλοκαίρι. Τετάρτη και Σάββατο απογευματινό μάθημα δεν κάναμε. Προτού, λοιπόν, χτυπήσει το κουδούνι «για μέσα» αλλά και στα διαλείμματα παίζαμε διάφορα παιχνίδια που δεν χρειάζονταν ιδιαίτερη προετοιμασία, καθώς ο χρόνος μας ήταν …περιορισμένος. Παιχνίδια διασκεδαστικά, «κερδοφόρα» ορισμένες φορές, που έδιναν αφορμή για πειράγματα και ζαβολιές, ενώ ταυτόχρονα η πλεονάζουσα ενέργειά μας διοχετευόταν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο! Θα περιγράψουμε ορισμένα απ’ αυτά!
1.   Λάδι – Ξίδι
Παιδιά, κυρίως της ίδιας τάξης, χωρίς «αριθμητικό περιορισμό», συγκεντρωνόμαστε στον τοίχο του σχολείου. Κολλάγαμε το ένα πάνω στο άλλο σε ευθεία γραμμή και αρχίζαμε να πιέζουμε πότε από τη μια μεριά και πότε από την άλλη, ξεφωνίζοντας «ξίδι», όταν πιέζαμε και «λάδι», όταν χαλαρώναμε. Κάποιες φορές λέγαμε και «λαδόξιδο» και τότε η πίεση μεταφερόταν γρήγορα από τη μια πλευρά στην άλλη και το αντίθετο. Ιδανικό παιχνίδι για τις κρύες μέρες του χειμώνα που μας χάριζε διασκέδαση και …ζεστασιά. Αργότερα σε κάποια σχολεία είχα δει το ίδιο παιχνίδι με την ονομασία «ζουμί».
2.   Τα χαρτάκια από τις καραμέλες
Αγόρια και κορίτσια, μαζεύαμε τα χαρτάκια που ήσαν διπλωμένες οι καραμέλες. «Οι παίχτες» στεκόμαστε στην ίδια ευθεία και σε απόσταση περίπου δυο μέτρων από τον τοίχο του σχολείου. Ρίχναμε, άλλοτε ταυτόχρονα και άλλοτε ένας-ένας από το ίδιο πάντα σημείο, με δύναμη και προσοχή, τα χαρτάκια, αρχικά τα συνηθισμένα και τελευταία τα δυσεύρετα, προς τον τοίχο. Κέρδιζε το παιδί που το χαρτάκι του έφθανε πλησιέστερα στον τοίχο και μάζευε ξεφωνίζοντας τα χαρτάκια των υπολοίπων. Αργότερα τα «καραμελόχαρτα» αντικαταστάθηκαν από φωτογραφίες ηθοποιών, ποδοσφαιριστών και άλλες εικόνες εποχής, που τα παιδιά «κέρδιζαν» στις τσίχλες και τις «τύχες».

3.   Οι σακκακιές
Χειμωνιάτικο παιχνίδι αποκλειστικά για αγόρια. Ένα από τα 5-6 παιδιά της ομάδας «τα φύλαγε» είτε οικιοθελώς είτε -απουσία …εθελοντή- γιατί του έπεφτε ο κλήρος, καθώς τα παιδιά «τα έβγαζαν». Έσκυβε, λοιπόν, ακουμπώντας τα χέρια στα λυγισμένα γόνατα και με το κεφάλι προφυλαγμένο ανάμεσα στα πόδια, για μη συμβεί «κατά λάθος και ξεπίτηδες» κάποιο …ατύχημα.
Αν το κεφάλι ξεπρόβαλε δειλά φωνάζαμε: «Το κεφάλι μες τη γούρνα, μη στο φάει καμιά γουρούνα»! Στη συνέχεια με γρήγορες κινήσεις χτυπούσαμε με τα σακάκια την καμπουριασμένη πλάτη του. Αυτός, χωρίς να σηκώνεται, κουνώντας τα χέρια του δεξιά, αριστερά στα τυφλά, προσπαθούσε να πιάσει κάποιο από τα σακάκια που …αιωρούνταν πάνω απ΄ το κεφάλι του. Όταν το κατάφερνε, ο κάτοχος του σακακιού έπαιρνε τη θέση του και τα φύλαγε. Οι «σακακιές» στην πλάτη δεν πονούσαν. Αν, όμως, τα κουμπιά του ρούχου έβρισκαν ευαίσθητα σημεία, όπως τ’ αυτιά, ο πόνος ήταν οξύς και αβάσταχτος. Θυμάμαι, τότε, πως για να περάσει τα τρίβαμε τόσο δυνατά που κοκκίνιζαν και γίνονταν «σαν …λαγάνες»!
4.   Το «ακούσιο» χτύπημα της μύτης
Την ώρα που ένα παιδί καθόταν ξέγνοιαστο παρακολουθώντας κάτι ή μιλούσε και ήταν απασχολημένο ή διάβαζε συγκεντρωμένο πλησίαζε κάποιο άλλο, αθόρυβα, κοντά του. Τέντωνε το δάκτυλό του (δείκτη) ακριβώς στο ύψος της μύτης του «αμέριμνου» παιδιού και χωρίς να γίνει αντιληπτό φώναζε το όνομά του. Εκείνο, καθώς γύριζε απότομα και …απρόσεχτα χτυπούσε, τις περισσότερες φορές, τη μύτη του πάνω στο τεντωμένο δάχτυλο. Το «συμβάν» έφερνε πολλά γέλια στην παρέα, αλλά κάποιες φορές δημιουργούσε έντονες παρεξηγήσεις και ψυχρότητα στις σχέσεις των παιδιών.
5.   Το Κουτσαλώνι
Ένα πολύ διαδεδομένο παιχνίδι, διασκεδαστικό και δυναμικό, που κυριαρχούσε στα διαλείμματα του σχολείου. Παιζόταν, από αγόρια και κορίτσια, όπως το γνωστό «κυνηγητό», με τη διαφορά πως τα παιδιά  ισορροπούσαν στο ένα πόδι (κουτσό) και τρέχανε με μικρά και γρήγορα πηδηματάκια. Η εναλλαγή των ποδιών επιτρεπόταν, όχι όμως και το «κλασικό» τρέξιμο με τα δυο πόδια. Όποιος παραβίαζε τον βασικό κανόνα του παιχνιδιού έχανε και τα φύλαγε. Επίσης, επειδή στο «κουτσαλώνι», ο χώρος που «τρέχαμε», πάντα με κουτσό, ήταν οριοθετημένος, έπαιρνε τιμωρία όποιος έβγαινε έξω απ΄ αυτόν. Το παιδί, λοιπόν, που κυνηγούσε προσπαθούσε ν’ αγγίξει (να πιάσει) κάποιο από τα παιδιά της ομάδας, για να πάρει τη θέση του. Ιδανικός χώρος για το «κουτσαλώνι» ήταν ο δρόμος μπροστά στην ανατολική είσοδο του Ταξιάρχη μέχρι την είσοδο του Ι.Λ.Μ.Ε.
Σημ. «Εμνήσθην ημερών αρχαίων» αλλά ήταν όμορφα, νοσταλγικά και συγκινητικά… Γι’ αυτό θα επανέλθουμε...


















14 Ιανουαρίου 2020

Τι να σημαίνουν οι σημύδες;

Τη ρώτησε μόνο για τις σημύδες που είδε στο όνειρό του. Τί να σήμαιναν;
Είχε περάσει κιόλας μια εβδομάδα από τότε που έφυγε με το τρένο ο αδελφός Ευγένιος, και οι ρυθμοί στο μοναστήρι επανήλθαν στο κανονικό. Το κανονικό είχε φθάσει να είναι μια ντουζίνα μοναχοί και «μοναχοί» που συμβίωναν αναγκαστικά με έναν Ρώσο, μια Ρωσίδα, έναν Πολωνό, όλοι τους λιποτάκτες με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, έναν άλλο Ρώσο κι έναν Ελληνογάλλο, δραπέτες από στρατόπεδα, και μια Γερμανορωσίδα χήρα που ακολουθούσε τον έναν δραπέτη.
 Όλο αυτό ήταν το «κανονικό» που το αναστάτωσε για λίγο η παρουσία ενός φυγάδα Ναζί. Με περίσσεια διπλωματική γλώσσα ο Αβάς Αλόις μίλησε για ισορροπία κατανόησης, όταν ο Αντρέγιεφ τη βάφτισε «ισορροπία του τρόμου».
          Δεν είχε κατασταλάξει τι από τα δύο ήταν.
Θυμήθηκε κι άλλους απ’ αυτόν τον θίασο του δρόμου, τον Κροάτη Επίσκοπο, έπειτα τους Έλληνες φασίστες, τον Ναζί λαθρέμπορο, και τον Κυριάκο. Αυτό το οδοιπορικό που ξεκίνησε τέλος Γενάρη του 1945 λίγο έξω από το ʼουσβιτς, θα τέλειωνε παραμονή Χριστουγέννων στη Σαλονίκη...
Ένα επικό μυθιστόρημα
που διαβάζεται απνευστί.





 Μπουναρτζίδης Μιχάλης
 Γεννήθηκα το 1947 στην Ξάνθη, όπου και τέλειωσα το σχολείο. Σπούδασα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στη Γεωπονοδασολογική Σχολή. Έχω τίτλο Μεταπτυχιακών Σπουδών από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και έχω γράψει πολλές εργασίες, πάντα στις Θετικές Επιστήμες και στα Οικονομικά, μια και εργάστηκα στην ΑΤΕ απ’ όπου και πήρα σύνταξη το 2007. Η λογοτεχνία και το διάβασμα όμως, ήταν πάντα η προτεραιότητα και η ανάγκη μου, το γράψιμο ήρθε σχετικά αργά, αφού χωνεύθηκαν κάποιες χιλιάδες βιβλία. Το πρώτο μου βιβλίο, η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ, εκδόθηκε το 2010 από την ΕΠΤΑΛΟΦΟΣ, Α.Β.Ε.Ε. Το δεύτερο βιβλίο μου, Η ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ ΕΝΟΣ ΒΙΟΛΙΟΥ, εκδόθηκε το 2015 από τις εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ

ΠΗΓΗ: http://www.oceanosbooks.gr/product/881/%CF%84%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CF%85%CE%B4%CE%B5%CF%83

"Η Ιστορία της Κρανιδιώτικης Φορεσιάς"


Οι εγγραφές συνεχίζονται

Συνεχίζονται οι αιτήσεις στην
1.Αγωγή Υγείας-Πρώτες Βοήθειες
                και
2. Στην Συμβουλευτική 

Μετά την ολοκλήρωση ενός τμήματος θα δοθούν πιστοποιητικά παρακολούθησης για όσους/ες παρακολούθησαν επιτυχώς το τμήμα.